^Back To Top

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5


Witamy na stronie

I Technikum Poligraficzno - Usługowego

oraz IV Liceum Ogólnokształcącego

w Wyszkowie

Szkoła z pasją!

Get Adobe Flash player

"Poza przygotowaniem zawodowym człowieka,

 poza jego wykształceniem,

najkorzystniejszą, najbardziej podstawową

i decydującą wartością w jego życiu

 jest jego CZŁOWIECZEŃSTWO".

Maria Grzegorzewska



PEDAGOG SZKOLNY
ZDZ w Warszawie CK w Wyszkowie

IV Liceum Ogólnokształcące , I Technikum Poligraficzno- Usługowe

w Wyszkowie

Pedagog: mgr Edyta Puławska

Poniedziałek                8.00 : 12.30
Wtorek                        8.00 : 12.00
Środa                         12.00 : 16.30
Czwartek                    12.00 : 16.30
Piątek                         12.00 : 14.30

Gabinet pedagoga znajduje się na II piętrze budynku szkoły, gabinet nr 204

Zadania pedagoga szkolnego

Pedagog szkolny (wg "Encyklopedii pedagogicznej") to osoba zatrudniona w szkole w celu uzupełniania, pogłębiania i rozszerzania działalności dydaktyczno-wychowawczej prowadzonej przez nauczycieli.
Jednak głównym partnerem w pracy pedagoga szkolnego jest uczeń.


Zadania pedagoga szkolnego wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej  :

w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach

§ 23. Do zadań pedagoga należy w szczególności:

1) prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia przyczyn niepowodzeń edukacyjnych oraz wspierania mocnych stron uczniów;

2) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych oraz wspierania rozwoju uczniów;

3) udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;

4) podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;

5) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów;

6) inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;

7) pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;

8) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.