Komisji Edukacji Narodowej 2,

(29) 742-42-54
if@szkolyzdz.edu.pl

Wycieczka w Góry Pieniny

W dniu 9 października 2024 r. wybraliśmy się w daleką podróż w Góry Pieniny. Po wielogodzinnej jeździe autokarem, dotarliśmy do Niedzicy. Góry przywitały nas przepięknymi kolorami i ciepłym klimatem. Zaczęliśmy od zwiedzania XIV wiecznego Zamku w Niedzicy, podziwialiśmy w nim miedzy innymi salę tortur, w której był przetrzymywany Janosik oraz salę rycerską z wyposażeniem. Duże wrażenie wywarła na nas Zapora Czorsztyńska, która znajduję się nieopodal Zamku i Jezioro Czorsztyńskie z ogromną ilością wody.

Następnie udaliśmy się na Słowację, gdzie zwiedziliśmy Czerwony Klasztor - jedną z najsłynniejszych budowli sakralnych, usytuowanych w Pieninach z XIV wieku, budowlę zmagającą się z licznymi najazdami, która została przekazana w XVIII wieku w ręce Kamedułów sprowadzonych z Włoch.

Ze Słowacji pojechaliśmy się do Czorsztyna, gdzie poznaliśmy historię tamtejszego zamku, w którym to były nagrywane liczne projekcje filmowe takie jak: „Noc duchów”, „Janosik” i wiele innych.

Po obiadokolacji spacerowaliśmy po miejscowości Szczawnica, gdzie mogliśmy podziwiać piękną turystyczną miejscowość usytuowaną u podłuża Gór Pienin.

Następnego dnia wyruszyliśmy z Krościenka na szlak górki. Podczas drogi na szczyt wylewaliśmy ostatnie poty, zrozumieliśmy, jak słabą mamy kondycję, ale po dwóch godzinach zdobyliśmy najwyższy szczyt Pienin „Trzy Korony”. Pogoda pozwoliła nam spojrzeć na okolice z lotu ptaka na odległość kilkunastu kilometrów. Podziwialiśmy przepiękne krajobrazy, które na długo pozostaną w naszej pamięci.  Podziwiając krajobrazy górskie udaliśmy się do Krakowa. Na miejscu zwiedziliśmy Wawel. Poznaliśmy historię tamtejszego miejsca oraz zobaczyliśmy Smoka Wawelskiego.

Tej wycieczki długo nie zapomnimy.